אנחנו בעלמא מדיה מאמינים בשיווק לאורך זמן, כזה שבונה את העסק שלך כאוטוריטה בתחומך.

מעבר לבניית מיתוג נכון, ויצירת נוכחות חכמה של העסק במדיה הדיגיטלית, לרוב העסקים יש צורך בזרימה קבועה של לקוחות, מה שנקרא בשפה המקצועית לידים. אפיק קבוע ויציב, שמיצר קהל לקוחות חדש, המתעניין במוצר או השירות שהעסק שלך מציע.

חשוב לציין כי שיווק ממוקד באינטרנט, שיווק לצורך הבאת לידים באופן יציב, אינו מבטל את הצורך בשיווק לאורך זמן, כזה שיוצר נוכחות חכמה באינטרנט, שתי צורת השיווק האלו הן ישויות משלימות שביחד מעניקות לעסק שלך שיווק כולל, הוליסטי.

לפני שאסביר איך ליצור שיווק ממוקד, אני רוצה להבהיר את המונח לידים:

ליד פירושו, פניה של לקוח פוטנציאלי, לקוח שיש לו צורך בשרות או במוצר שלך, ויצור איתך קשר אם בטלפון או במייל, מפני שהוא רוצה לשמוע עוד פרטים על המוצר שלכם.

כדאי מאוד לבדוק לאורך כל הדרך את יחס ההמרה – היחס שבין כמות הלידים לכמות הלקוחות שסגרו. יחס ההמרה הינו מדיד, באמצעותו נקבל נתונים בנוגע ליכולת שלך לסגור עסקאות, טיב הלידים ואם יש שיפור בתחום.

השלבים בשיווק ממוקד:

  1. 1.    מיקוד

המטרה היא ליצור מיקוד, עדיף סביב מוצר/שירות אחד, שקורא לקהל היעד שלכם בדיגיטל לבוא ולצרוך את השירות שלכם. בדרך הטבעית שלנו, לרוב, בכל הקשור לפרסום אנו רואים את הדרך שלנו להתפרנס, לנסות “לתפוס” כמה שיותר, להראות שאנחנו יודעים כמה שיותר. במקרה של שיווק מיידי, המטרה היא להיות כמה שפחות, להיות כמה שיותר ממוקדים. להפנות את כל תשומת הלב למוצר/שירות אחד ספציפי, לצורך אחד ספציפי.

  1. 2.    אסטרטגיה

גם בשיווק ממוקד, כדאי ורצוי לעשות אסטרטגיה.

בשונה משיווק ארוך טווח, אסטרטגיה לשיווק הממוקד המיידי מצריכה פחות עבודה. בשיווק ממוקד האסטרטגיה הינה דינאמית ומשתנה בהתאם לצורת השירות, כמות הלידים וכמובן כמות הלקוחות החדשים לעסק.

בבנייתי האסטרטגיה שיווקית חשוב לשים דגש על קהל יעד והבטחה פרסומית:

  • צעדים לפילוח קהל יעד:
    1. חלוקת קהל היעד שלכם לכמה אבי טיפוס.
    2. יש למצוא לכל אב טיפוס לקוח שמיצג אותו או אפילו ליצר דמות דמיונית, כזאת שמייצגת את האב טיפוס הזה הכי טוב.
    3. עופו על הדמות הזאת. אם היא מציאותית, תגדירו את כל מה שאתם יודעים, ואם היא דמיונית פשוט תמציאו.
    4. הגדירו – שם פרטי שם משפחה גיל מקום מגורים מצב משפחתי ילדים מקצוע תחבבים תחומי עניין מודל גלישה באינטרנט רצונות חלומות תקוות.
  • הבטחה פרסומית
    • מוצר או שירות טוב טומן בתוכו הבטחה, במילים אחרות התועלת המופקת מצריכת המוצר.יש לנקות את התועלת הזאת ולהפוך אותה להבטחה פרסומית, חשוב מאוד שזאת הבטחה שאתם באמת יכולים לעמוד בה. הבסיס של תקשורת עם קהל היעד שלכם זו כנות, וחושב מאוד להתמיד בה לאורך כל הדרך, לכן בדקו כי הבטחה הפרסומית שלכם אכן מדויקת ושהיא כזאת שהמוצר שלכם באמת מעניק.

פעולות לשיווק ממוקד:

סרטון תדמית קצר וממוקד

  • היום זה כבר ידוע שאין שום דבר בעולם שמעביר מסר כמו סרטון תדמית נכון. בעיקר כשמדובר בשיווק ממוקד כזה שהמטרה שלו  להוביל  את הלקוח הפוטנציאלי להשאיר את הפרטים שלו או ליצור קשר, על מנת  לשמוע עוד פרטים על השרות או המוצר. לכן חשוב מאוד שבעמוד הנחיתה שלך יהיה סרטון תדמית איכותי.

עמוד נחיתה במקום אתר

  • בשיווק לאורך זמן אנחנו ממליצים לבנות אתר, כזה שחושף  את כל האושר שלך את כל הידע שלך ואת כל השירותים/המוצרים שלך. בשיווק ממוקד הדברים נראים קצת אחרת. נתחיל בעמוד נחיתה ממוקד שתפקידו להוביל צעד אחרי צעד את הלקוח להשאיר את הפרטים שלו או להתקשר אליך.
  • עמוד נחיתה הינו עמוד שבו הגולש נוחת לאחר חיפוש בגוגל, מודעה בפייסבוק או כל פרסום אחר. הרעיון של עמוד נחיתה הוא לייצר עמוד ממוקד למה שהגולש חיפש. ישנן גישות שונות לגבי עמודי נחיתה – ישנם תחומים ומדינות בהם יעדיפו עמוד נחיתה ארוך ועמוס בטקסט,וישנם תחומים ומדינות שיעדיפו עמוד עם טקסט קצר וממוקד. בנוסף לטקסט נוסף תמונה או שתיים שיספרו על השירות או המוצר שלך

עמוד נחיתה מוכר הוא בד”כ עמוד בו טקסט שיווקי וכנה, סרטון תדמית איכותי, המלצות וכמובן דרך ליצירת קשר – טופס + מספר טלפון.

לאחר שבצענו את כל הפעולות לשיווק הממוקד הגיע הזמן לפרסם אותו.

אפשרויות הפרסום באינטרנט הן רבות ומגוונות – פרסום בפייסבוק, פרסום בגוגל ועוד ועוד.

כדאי ורצוי להכין דוח מסודר, אשר נזין לתוכו את כל הפניות שהגיעו ונבצע מעקב ותיעוד מסודר.
שיווק היא הדרך לתקשר בכנות עם קהל היעד שלכם, אם אתם יודעים מה אתם רוצים להגיד להם, משתמשים בפלטפורמה הנכונה להגיד להם את זה ופוגשים את קהל היעד בסביבה הטבעית שלהם, וכל זה נעשה בכנות וברצון לתת את המתנה שלכם, השיווק הממוקד המיידי שלכם יישא תוצאות מצוינות.

Categories: הבלוג

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *