בזמן האחרון אנשים שואלים אותי, מזה הדבר הזה שאני עושה, מה זה בדיוק שייוק כן, תקשורת כנה?
אחרים כותבים לי שהגיע הזמן שאני אתבגר ושאני יבין ששיווק וכנות אלו שתי מילים שלא הולכות ביחד.
אז החלטתי לכתוב את הפוסט הזה ולהסביר באופן מלא מה זה שיווק כן.

שיווק כן מבוסס על 5 אמונות יסודיות

אמונה ראשונה – כנות
אז בראש ובראשונה שיווק כן הוא שיווק אמיתי, בשונה מימה שאנחנו רגלים עד היום, שבהם מותגים גדולים משקרים לנו במצח נחושה, מספרים לנו סיפורים על איך מותג כזה או אחר יעשה שינוי משמעותי בחיים שלנו, שנהיה מקובלים יותר מאושרים יותר, יפים יותר בטוחים יותר יותר דומים לבר רפאלי, וכו… שיווק כן שם לעצמו דגל לא לשקר בשיווק.

אמונה שניה- מתנה לכל אדם.
האמונה השניה עליה מתבסס השיווק הכן, היא הידיעה שלכל אחד ואחת מאיתנו יש מתנה לתת לעולם הזה, והמתנה הזאת היא הדרך היחודית שלו .
לכל אחד ואחת יש את הכלים שלו לחוות את העולם, לכל אחד מאיתנו יש משהו קטן שמקדם אותנו כחברה – עוד צעד אחד קדימה.
נכון יש אנשים שהכלים שיש להם, שדרך המבט שלהם, מתאימה לקהל רחב יותר של אנשים, מה שנתפס היום כמצליח יותר (-כולם קונים את המוצר שלי).
אבל גם אלו שהמתנה שלהם עוזרת לפלח קטן יותר של אנשים, יש להם מתנה חשובה מאוד.

אמונה שלישית – הכל אחד.
האומנה השלישית עליה מבוסס השיווק הכן , היא ידיעה ברורה שכולנו מחוברים ושכולנו ביחד יוצרים שלם אחד. שלם שהוא טוב. כן אני בטח נשמע עכשיו מאוד רוחני , אבל תעצרו רגע, שחררו את הציניות ותגידו לי אם לא כולכם מרגשים את זה עמוק עמוק בליבכם, אם לא כולכם חשים את החיבור הזה, אחד לשני.

אמונה רביעית – מי שמניע את העולם הזה אלו אנשים.
כן, גם אם מסתרים אותם מאוחרי מותגים כמו אמדוקס, קוקה קולה, בנק פעולים, הוט, וכו בסופו של דבר כל המותגים האלו בנוים מבני אדם, בני אדם עם חלומות, מתנות, ראיה יחודית, ומתנה משותפת לתת, שמחברת אותם תחת קורת גג אחת, הגג הזה נקרא מותג, החיבור של כל האנשים האלה ביחד בונה את המותג, אבל אסור לנו לשכוח למרות שרוצים שנשכח, שמדובר באנשים.

אמונה חמישית- האמת חייבת להאמר.
האמת של כל אחד ואחת מאיתנו, המתנה של אחד ואחת מאיתנו חייבת לצאת החוצה, חייבת לפגוש כמה שיותר אנשים. לא לדאוג: אנשים כבר יעשו את הסלקציה אם הם צריכם את המתנה הזאת או לא, אבל המתנה חייבת להיות מופצת בעולם.

עם 5 האמונות האלו, מילים כמו תחרות וערכי מותג הופכות להיות לא רלונטיות.
אנחנו לא מחפשים לעשות מניפולציות, אנחנו מחפשים לתת את המתנה שלנו למי שזקוק לה. זה נכון יש מתנות שיהיו מאוד פופלאריות ויש מתנות שלא, אבל רק האמת של המתנה תקבע את זה ולא שום מניפולציה זולה, לא עוד.

שיטת השיווק הכן, מורכבת מ- 4 חלקים.

השלב הראשון – דיוק המוצר / השרות שאנחנו נותנים.
הרבה פעמיים המוצר / שרות שלנו מצריך דיוק,הדיוק הוא אינו דיוק מקצועי, הדיוק הוא דיוק פנימי, הרצון לבדוק. בעידן שבו הבושה , ההסתרה וההדחקה הם השליטים, הרבה אנשים למדו לסגור את האוזניים לאמת הפנימית שלהם, ולכן יש לנו עבודה רבה לחלץ את האמת שלנו, את המתנה שלנו החוצה.
פחדים שיש לנו, שלא יאהבו אותה שהמתנה שלנו לא תהיה פולפארית או יותר גרוע שהיא תגרום לדחיה חברתית שלנו עצמנו, או של המותג או החברה שלנו, יוצרים אצל אנשים פחד ללכת אחרי האמת שלהם. בשיווק כן, העבודה היא מבפנים החוצה, גם בחברה כמו קוקה קולה יש אנשים אמיתים, ואפילו למוצר עצמו יש מתנה לתת לעולם, תאמינו או לא.

השלב השני – בניית שפה תקשורתית אוטנתטית ואמיתית סביב השינוי שהמוצר מחולל.
להסביר, להנגיש את המתנה, להוריד אותה מעולם הרוח לעולם החומר.
לשפה הזאת אנחנו קוראים תוכן. ולא אני לא מתכון לתוכן שיווקי אני מתכון לתוכן אמיתי: בעיניי, חברה שמתעסקת בקוסמטיקה לנשים, יכול להיות שהמתנה שלה היא לתת לנשים תחושה של שוויון, תחושה של כוח, ולקדם מהלך עולמי כולל של שוויון בין נשים לגברים. היא לא בטוח יודעת את זה היום על עצמה, כי היא נופלת לכל הקלישאות המוכרות של יופי, ומכירה בעזרת שקרים ומניפולציות … אבל יכול להיות שהרכב אנשים שעובדים שם, אם הם ידברו בכנות ביניהם, הם יגלו שיש להם מטרה אמיתית גדולה יותר, ואז עולם התוכן שלהם יכול להיות שוויון.

ברגע שאנשים צורכים וצריכים את עולם התוכן הזה שמביא שינוי, ברור להם מה האנרגיה בה המוצר נעשה ואם הם בכלל צריכים את האנרגיה הזאת. ואז, הם צרוכים את השירות או המוצר באהבה, והחיבור נהיה חיבור אמיתי, חיבור שמקדם אותנו כאנושות עוד צעד אחד קדימה.

השלב השלישי – הסיפורים של האנשים.
לכל אחד יש את הסיפור שלו, המסע שלו, והסיפור שלו הוא הסיפור שלנו.
בשיווק כן המטרה היא להביא לידי ביטוי את האנשים שעומדים שם מאחורי המוצרים / שירותים שלהם, את האנרגיה שלהם, את הכוונה האמיתי שלהם. אני בטוח שאם הייתם פוגשים את האנשים מאוחרי המתוג של הוט, לא הייתה לכם שינאה למותג שלהם… הרי יכול להיות שחלק מהאנשים שעובדים שם שונאים את עצמם, ואת העבודה שלהם… וברור בדיוק למה: הם באים כל יום נותנים את המתנה שלהם חושבים, הוגים, שמים את הלב והנשמה שלהם על הושלחן, אבל בסופו של דבר, בתקשורת החיצונית של הוט יש מותג, פלסטיק, פונטים, עיצוב, אותיות, פרסומות של מאפייה עם משה איבגי, אין לב — רק רובוט.

השלב הרביעי – מדיה, טלביזיה, פרסומות, תוכניות, אתרים, פייסבוק, רשתות חברתיות, גוגל, עמודי נחיתה.
ובעצם כל דרך שתגרום לתקשורת בין העסק לבין קהל היעד. המטרה של השלב הזה היא להפיץ בכל הכוח את הבשורה, רק שהפעם יש בשורה אמיתית, כנה מדויקות, והכי חשוב – קשורה ללב של האדם, אדם שבא לתת פה מתנה.

אני כותב את הפוסט הזה ברעידות ובהמון פחדים, ברור לי שאני הולך להיתפס רוחני, הזוי ועוד מילים כאלו שתפקידן לשמר את המצב הקיים, אבל חברים שלי תקראו שוב, ותגידו לי אם יש פה בעיניכם משהו לא נכון:
האם אתם לא מרגישים מדי פעם שיש לכם מתנה לתת שאתם לא נותנים?
שהמוצר שאתם מוכרים הוא ״ליד״ מה שבאמת בא לכם לתת?
שאתם הולכים כל יום לעבודה נותנים את הלב, אבל אף אחד שם לא באמת רואה אתכם?
האם אתם לא מתעבים את המותגים הגדולים?
האם אתם לא מרגישים כל הזמן שמשקרים אותנו ומורחים אותנו?
האם מאחורי כל המותגים האלו , אין אנשים כמוני? כמוכם? שכאשר אנחנו פוגשים אותם באחד על אחד אנחנו מתאהבים בהם, מתחברים אליהם, ולפעמים נשארים עם המותג הזה רק בגללם… בסופו של דבר?

שיווק כן היא הדרך לשנות את העיוות שנוצר.
אני ממש לא מזלזל בדרך שקרתה עד עכשיו – משרדי הפרסום הפכו רגשות למוצרים ובזה המשיכו את האבולוציה האנושית עוד צעד אחד קדימה, לעבר רגשות יותר חופשיים,
אבל יש לנו עוד צעד לצעוד, לצעוד לעבר שיווק כן, לעבר תקשורות אמיתית,
נכון נגלה שם שלא כולנו פופולאריים באותה מידה, אבל זה לא מעיד שום דבר על המתנה שלנו ועל אמת שלנו, וכמו שאמרו לפני — המציל נפש אחת כאילו הציל עולם שלם.
לא צריך להיות פופולארי, צריך לתת מתנה למי שצריך אותה.

Categories: הבלוג

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *