כבר זמן מה שפייסבוק נותנת גז רציני בנושא סרטונים ברשת.
עד לא מזמן יוטיוב היה המלך של הסרטונים ברשת, אבל פייסבוק, כמו לוחם רציני, נתנה לו פייט והפכה להיות מעצמת וידאו לא קטנה, כשהמטרה היא ככל הנראה להחליף את יוטיוב ״כזירה״ לצפייה והעלאה של סרטונים לרשת.

כיום פייסבוק היא פלטפורמה לשיתוף תוכן, והיא רוצה שאנחנו, הגולשים, לא נעזוב אותה.
לכן היא מספקת לנו את כל מה שאנחנו צריכים, כולל סרטונים.

אז נכון שכשאנחנו רוצים לצפות או לחפש סרטונים מסוימים אנחנו ניכנס ישירות ליוטיוב,
אבל בכל מה שקשור להפצה ויראלית, הפייסבוק הוא, ללא צל של ספק, הפלטפורמה הכי נכונה.

המהפכה כבר כאן

יותר מכך: כיום, לפי נתונים של Socialbakers, שהתפרסמו בביזנס אינסיידר לאחר שהחוקרים ניתחו נתונים של 20,000 דפי פייסבוק, נראה כי המהפכה בעולם הוידיאו ברשת כבר כאן:
מספר השיתופים של סרטונים מפייסבוק עוקף בגדול את מספר השיתופים של סרטונים מיוטיוב.
בשל עובדה זו, מרבית העמודים החלו להעלות יותר סרטונים לפייסבוק, ולא לשתף בפייסבוק סרטונים מיוטיוב כמו שהיו רגילים.

המהלכים שפייסבוק עשתה בשביל שזה יהיה המצב, מאד פשוטים, נכונים וחכמים:

1. קודם כל פייסבוק נותן תיעדוף רציני לסרטונים שעלו אצלו, על קישורים מיוטיוב.
2. כל הסרטונים מתחילים לנגן אוטומית, אלא אם כן שיניתם הגדרות.
3. פייסבוק הוסיפה סרטונים קשורים מתחת לנגן, על מנת לגרום לנו לראות עוד סרטונים באותו נושא.
4. כל הסרטונים הם בלי פרסומות (שמתם לב?).
5. הסביבה – בפייסבוק אנחנו מעלים את הסרטונים שלנו לחברים ומכרים, ולא לאנשים זרים כמו ביוטיוב.

יתרונותיה של YOUTUBE
ועדיין, אי אפשר להספיד את יוטיוב: היא בכל זאת הפלטפורמה המובילה לסרטונים בעולם כרגע:
1. הנגן שלה יותר נוח.
2. יש לה אפשרויות עריכה מעניינות.
3. מערכת חיפוש של גוגל ותוצאות אורגניות ברשת.
4. “זנב ארוך”
5. תוכנית השותפים.
ההערכות מדברות על ממוצע של 1 דולר לכל 1,000 צפיות בסרטים ויראליים, מה שמאפשר לעשות כסף מלהיות ויראלי.

פייסבוק מדביקה את הקצב

אך בכל זאת, פייסבוק מגלה שגם מבחינה מספרית הצפיות בסרטונים אצלה משמעותיות מאד: מיליארד צפיות ביום (2/3 במכשירים ניידים). בנוסף בכל חודש עולים לפייסבוק 100 מיליון סרטונים חדשים!ֿ

גם מבחינת נתוני צפייה פייסבוק מדביקה את הקצב:

הם שינו את הסטטיסטיקות שלהם והתאימו אותן ליוטיוב:
כיום ניתן לראות כמה צפיות יש לסרטון, כמה צופים נטשו את הסרטון, מתי בדיוק הצופה הפסיק לצפות וכיו”ב שמלמדים על הצופים.. .מה שמגדיל את מה שפייסבוק יודע על כל אחד מאיתנו.

לסיכום

ערוץ יוטיוב עם סרטונים – להעלות סרטונים ליוטיוב זו ריצה לטווח ארוך: זה משהו נשאר לעתיד, אפשר לחפש בו, להטמיע את הסרטונים באתר שלנו, ממקד אותנו כך שנופיע במנועי החיפוש של גוגל עם מילות חיפוש נכונות.

סרטונים בפייסבוק – כמו מהותה של פייסבוק, העיסוק הוא בויראליות לטווח הקצר.

לכן מה שכדאי לעשות עם כל סרטון שאתם מפיקים לעסק שלכם הוא להעלות את הסרט לשניהם:
ביוטיוב תשקיעו במילות חיפוש,
בפייסבוק תשקיעו בפוסט הנכון שמלווה את הסרט. בנוסף כשאתם מפיצים את הסרט בפייסבוק, בפוסט על הסרטון שימו גם קישור ליוטיוב, זה אף פעם לא מזיק.

בהצלחה.

Categories: הבלוג

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *