האמת? חשבנו שהתופעה הזאת כבר חלפה מהעולם, אבל בשבועות האחרונים פגשנו אותה מכמה וכמה זוויות, והחלטנו להקדיש לה את הפוסט הזה. אנחנו מדברים על לייקים מזויפים בפייסבוק. אם המושג הזה חדש לכם – כדאי שתקראו. אם לא – אולי תופתעו כמונו שהתופעה עדיין חיה ובועטת בתחום ניהול פייסבוק.

נראה שפייסבוק, שמהווה היום כלי מרכזי עבור עסקים לתקשר עם קהל הלקוחות שלהם, לחלוק מידע, לבנות שיח קהילתי סביב מותגים ועסקים – עדיין סובלת ממחלת ילדות שמסרבת להרפות, והיא השאלה “למי יש יותר גדול?”. כלומר – למי יש יותר לייקים בעמוד העסקי. התחושה היא שיש עדיין לא מעט עסקים שרואים במספר הלייקים את חזות הכל – וזו טעות גדולה שעלולה לעלות להם ביוקר.

מהו לייק מזויף?

לייק מזויף הוא לייק שנעשה על ידי משתמש בפייסבוק, שאין מאחוריו כוונה אמיתית לעקוב אחר הדף או לנהל איתו אינטראקציה משמעותית. בתחילת דרכה של פייסבוק עסקים רבים היו טרודים בנסיונות להשיג כמה שיותר לייקים, וכמו כל דבר בשוק החופשי – היכן שיש ביקוש יש היצע. הדבר גרם לשגשוגן של “חוות לייקים”, הממוקמות בדרך כלל במדינות עולם שלישי (סרילנקה, בנגלדש, הודו, ואפילו מצרים השכנה הן בין ה”כוכבות” בתעשייה זו). אותן “חוות לייקים” הן בעצם מקומות שבהם יושבים אנשים שפותחים אינספור יוזרים בפייסבוק ויום עבודתם מתמצה בהחלפת יוזרים ומתן לייקים בשמם של יוזרים רבים לדפים עסקיים שהזמינו שרות של “ניפוח” לייקים.

כך תזהו אותם

את תופעת “חוות הלייקים” תוכלו לפגוש לצערנו גם אם כל פעילותכם ב ניהול פייסבוק כשרה ונקייה. היוזרים שמפזרים לייקים לכל עבר חייבים להסוות את פעילותם כדי שלא ייחסמו בידי פייסבוק. התוצאה: גם דפים תמימים מקבלים מהם לייקים על בסיס רנדומלי-וולונטרי. איך תזהו אותם? ברשימת היוזרים שעשו לכם לייק – נסו לזהות עמודים שאין בהם תוכן ממשי, יוזרים עם שמות מוזרים, והגרוע מכל – יוזרים שעשו לייקים לאלפי עמודים עסקיים. כמו זה למשל, שעשה לייק ליותר מעשרת אלפים עמודים.

ניהול פייסבוק - לעשות זאת נכון

איך זה עובד?

בשנים האחרונות צצו חברות רבות שמעניקות שרותי רכישת לייקים לעמודים עסקיים. האמת שחשבנו שהפעילות הזו נמצאת בסימן ירידה, עד שקיבלנו לפני כמה שבועות את המסר הבא:

בואו לקדם עכשיו את עמוד הפייסבוק שלכם במבצע מדהים!

תוך 24 שעות אנחנו מתחייבים להוסיף 5,000 לייקים לעמוד תמורת מחיר סמלי ביותר של 179 ש”ח.

יש אפשרות להנחה על מספר גדול יותר של לייקים.

התקשרו אלינו עכשיו!  (כאן הופיעה כתובת מייל וטלפון)

דוגמה נוספת הזדמנה לנו לפני מספר ימים, כאשר ישבנו לפגישת ייעוץ עם לקוח חדש. לפני הפגישה בדקנו את פעילות הדיגיטל שלו כולל ניהול פייסבוק, והנתונים היו מאוד מפתיעים: האתר של הלקוח נחשב נישתי ולא מוכר, אך בעמוד הפייסבוק שלו כבר רשומים רבבות רבות של אוהדים. איזה יופי לו!

עיון מדוקדק יותר בעמוד הראה לנו שרמת המעורבות נמוכה מאוד, הפוסטים מקבלים לייקים בודדים – וזה כבר מעיד על בעיה. בדיקה זריזה נוספת הראתה שמרבית האוהדים שעשו לייק לעמוד רשומים בפייסבוק כתושבי קהיר. זה כמובן הדליק עוד נורות אזהרה רבות. שאלנו את הלקוח בעדינות על המספר המרשים, והוא הסביר שבעבר הוא שכר שרות של קידום הפייסבוק העסקי.

איזה כיף, כל כך קל לצבור לייקים. העניין הוא שכמה שזה פשוט – ככה זה פוגע בעמוד העסקי שלכם.

מחיר הלייקים המזויפים

ככלל, פייסבוק מציגה למשתמשיה מעט מאוד דפים עסקיים ב”פיד”. יש לה אינטרס מובהק שעסקים יקדמו את עצמם בתשלום. שיקול מוביל באלגוריתם המנהל את תצוגת הדפים הוא רמת העניין שהם מייצרים, כמות הלייקים והתגובות שכל פוסט מקבל.

כאשר יש פער גדול מדי בין כמות האוהדים שלכם לכמות הלייקים שהפוסטים שלכם מקבלים – הדף מדורג כפחות טוב, פחות מעניין, ופחות מייצר מעורבות. לכן, אם תסתמכו על כמויות של אוהדים מבנגלדש וסרי לנקה – אתם למעשה יורים לעצמכם ברגל הפייסבוקית שלכם, כי אין להם שום אינטרס (וגם יכולת – בעיקר בשל מחסום השפה) לייצר מעורבות בעמוד שלכם.

סוגיית מספרי הלייקים בפייסבוק ופגיעתן של “חוות לייקים” בפעילות עמודים עסקיים ניתנת לטיפול בצורה יעילה באמצעות עבודה מקצועית, גיוס לייקים בקמפיינים מפולחים וחכמים, סינון “משתמשי זבל” ועוד.

Categories: הבלוג

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *