הכתבה הזאת מוקדשת, לעסקים צערים.

עסקים שעוד לא ממש יודעים מה יש להם לתת.

אז בואו נעשה קצת סדר בדברים.

בשביל לשווק את העסק שלנו בצורה מוצלחת ולאורך זמן,
יש 3 שלבים שאני ממליץ לעבור בהם.

החלק הראשון

השלב ה- 1 זה המהות, מה בדיוק אני מציע? מה המתנה שיש לי לתת לעולם?
אני רוצה לשתף אתכם בכמה תרגילים, שממש יכולים לעזור לכם בשלב הזה:
ראשית, כיתבו את הסיפור האישי שלכם,
בהתכווננות של המקום שלכם עכשיו, איך הגעתם לאן שהגעתם?
בידקו מה אתם יכולים להבטיח ללקוח, מה יש לכם לתת ב 100%?
עשו רשימה של כל הפעולות שאתם עושים בעסק, בידקו איפה אתם במאמץ, מה אתם לא אוהבים לעשות?
אחרי שעשיתם את כל זה, ראיתם לאן החיים הובילו אתכם, מה אתם יכולים להבטיח ב 100 אחוז, ומיפיתם מה בעסק שלכם מגיע במאמץ ומה לא.

זה הזמן לכתוב את הגדרת העסק שלכם מחדש מתוך המקומות האלו.

ועכשיו לחלק השני:

אחרי שדייקנו את המוצר או השרות שלנו,
ויש לנו יעד: יעד לראות אנשים צורכים את השירות או המוצר שלו.
אז לכאורה נשאר עכשיו רק לשווק אותו.
אבל רגע, לפני שאנחנו יוצאים לדרך לשווק את עצמינו החוצה.
רצוי וכדאי לראות מה קורה אצלנו בתוך הבית הפנימי שלנו.
האם אנחנו יכולים באמת לצעוד ליעד הזה?
איזה קולות עולים בנו, כאשר אנחנו מדמיינים שזה אכן קורה?
לרוב צעד לעבר כיוון חדש מעלה הרבה פחדים,
ולכן התרגיל הבא מתאים לחלק השני, התמודדות עם ריבוי רצונות.
הכינו רשימה של כל הפחדים שעולים בכם, כשאתם מדמיינים את עצמכם יוצאים לדרך:
קחו פחד פחד, ופרקו אותו לפחדים קטנים יותר,
הרי כל פחד גדול בנוי מהרבה דברים קטנים.
וכל פחד קטן – תהפכו לרצון.
לדוגמא –
אם יש לי פחד לצאת למסע שיווקי כי אני מפחד שאנשים שאני מכיר יראו שעכשיו אני עוסק במשהו אחר,
משהו שהלב רוצה לעסוק בו, אבל אני מתביש באיך הוא נתפס כלפי חוץ,
אז הרצון שלי, בפחד הזה, זה הרצון שיעריכו אותי.
אחרי שיש לכם את כל הרצונות האלו ביד בידקו, כיצד הם יכולים להתקיים ביעד החדש שהצבת לכם?
וזה יחדד לכם את המוצר עוד יותר, לכיוון המקום הכי נכון עבורו ועבורכם.

החלק השלישי זה הביטוי:

זהו,
יש לכם מוצר ושרות,
טיפלתם ונתתם מקום לכל הפחדים שלכם,
ועכשיו אתם יכולם לצאת לדרך ולשווק את העסק שלכם כמו שצריך.
שימו לב – המפגש עם קהל היעד שלכם יכול להעלות לכם את הפחדים, שלכאורה פתרתם, מחדש.
לא לדאוג, תמיד אפשר לחזור לשלב 2 מחדש.
מה שחשוב זה שעכשיו שאתם מכינים את החומרים השיווקים שלכם.
תזמנו אליכם רק את קהל היעד שאתם באמת רוצים שיבוא אליכם.
בידקו שמה שאתם משווקים זה אך ורק דברים שאתם יכולים להבטיח ב 100%.
שימרו על הגבולות שלכם: השיווק זה תיאום ציפיות ביניכם לבין הלקוח, תנו רק מה שבא לכם לתת.
והכי חשוב בדקו כל הזמן, שאתם לא נמצאים במאמץ.
אם ברגע אחד אפילו, אתם מוצאים את עצמכם במאמץ, עצרו הכל, קחו אוויר, ובדקו ממה המאמץ נובע:
האם זה פחד? האם יש שם רצון לא ממומש?
או שבאמת הפעולה הזו מיותרת בדרך שלכם?
בהצלחה
Categories: הבלוג

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *