במשך שנים הרגשתי שבגלל שאני אדם שהקריירה המקצועיית חשובה לו מאוד, ובגלל שהרבה מהאנשים שאני מכיר הם אנשי פרסום, מנכ״לים של חברות גדולות, ואנשי תקשורת מקושרים, אז הפייסבוק האישי שלי חייב להיות מקום מאוד נקי, מקום שתומך בזירה העסקית אליה אני משתייך, שתומך באסטרטגיה השיווקית שלי.

כשפתחתי את משרד הפרסום והתוכן ״עלמא מדיה״, פתחתי, כמו מרבית העסקים בישראל ובעולם, עמוד פייסבוק עסקי, עמוד בו שיתפנו חומרים מעולם השיווק הפרסום, אם בתוכן ואם בהצצה לפרוייקטים שאנחנו עושים.

רק שעם הזמן, בתור איש עסקים בעצמי, גיליתי שעסקים לא עושים עם אנשי עסקים. עסקים עושים עם אנשים, אולי אפילו עם חברים.

פתאום שמתי לב שעם מרבית הלקוחות שלי, אני נכנס לשיחות עמוקות על החיים; אני שומע סיפורים על הילדים שלהם; על קונפליקטים שיש להם בכל מיני מצבים; אני מדבר אתם על החופשות שלהם; מספר על החופשות שלי; ואנחנו ממליצים אחד לשני על דברים שרכשנו וניסינו.

ואת מרבית הפגישות העסקיות שלנו, אלו שאינן מרובות משתתפים, אנחנו עושים בזמן שאנחנו סועדים ביחד ארוחת צהריים (מה שישר יוצר שיחות על בישולים ומאכלים טעימים), ויש לי אפילו כמה לקוחות שאני יכול למצוא את עצמי שותה בחברתם בירה בערב.

למעשה, ככלל, הקשרים העסקיים שלנו, בהכרח הולכים יד ביד עם הקשרים האישיים שלנו.

אנחנו אמנם מתחברים, מלכתחילה, מצרכים עיסקיים, הם מגיעים אליי כי אני נותן שירותי פרסום ושיווק, אבל גם הם וגם אני, מחפשים בתוך המערכת העסקית הזו את היחס האישי והחברי.

וההסבר לזה הוא די פשוט: קשר אישי מקנה ביטחון בעסקים.

אתה יודע שככל שאתה מכיר יותר את הבן אדם שבצד השני, והוא אותך, הוא הופך להיות יותר ויותר ״בצד שלך״.

ועולם הדיגיטל אינו שונה בהרבה מהעולם האמיתי שם בחוץ:

היום, עמוד פייסבוק של העסק כבר לא מספיק. הוא מספק רק את הפן העסקי של החברה שלך, אבל במקביל חשוב שהיה לך- לבעלים או למנכ״ל של החברה – עמוד פייסבוק אישי פעיל.

בדיוק כמו במערכות היחסים בעולם האוף ליין,  שחוץ מעסקים נטו, אתה מנהל גם קשרים חברתיים, כך חשוב שתעשה את זה גם פה: הרבה מהלקוחות שלך, אחרי שיישבו אתך לפגישה וישמעו את המצע העסקי שלך, ייכנסו מן הסתם לחפש ברשת מי ומה אתה, וירצו לדעת קצת יותר מהמספרים והנתונים היבשים שהצגת לפניהם בפגישה.

ואחת התוצאות הראשונות בגוגל, לצד מאמרים שלך / עליך בוווינט ובדה-מארקר, יהיה עמוד הפיסבוק האישי שלך. ושם, כמו כל אדם מן השורה, הם ידפדפו בתמונות שלך, יקראו את הסטטוסים שלך, וחלקם גם יבקשו ממך חברות. הם יבקשו ליצור אתך מערכת יחסים דיגיטאלית, מעבר למערכת העסקית, הם יבקשו קשר אישי.

כשאני הבנתי את זה, הפכתי את עמוד הפייסבוק שלי לזירה האישית שלי.

לעמוד שהוא פחות פורמלי. עמוד שהוא גם לחברים האמיתיים שלי, וגם ללקוחות שלי.

חשוב לי שהם יראו בי עוד פנים, מלבד מספרים ומדדים.

אז מתוך הניסון האישי שלי, להלן כמה דברים שאפשר לעשות בעמוד הפייסבוק האישי, על מנת לעשות אותו פחות פורמלי ויותר אישי:

  1. הצצה לחיים האישיים:

  • סטטוסים עם משפטים של הילדים שלכם

  • תמונות משפחתיות

  • חופשות בארץ ובחו״ל

  • סיפורים אישיים

2. החברה מהעיניים שלך:

  • שיתוף במהלכים גדולים של החברה: עתידיים או כאלו שקורים כרגע.

  • תמונות מיום עבודה שלכם

  • תמונות של עובדים או ימי כיף

  • שיתוף בחזון, חלומות, תקוות

3. פנאי:

  • תחביבים שלכם

  • דברים שאתם אוהבים לעשות

  • דברים שבישלתם או אפיתם

  • מקומות מעניינים שהייתם בהם

  • סרטים / הצגות שראיתם

  • מוזיקה שאתם אוהבים

  • בקיצור כל מה שמעניין אתכם

4. מה עובר לך בראש:

  • שתפו את הקוראים במחשבות שלכם

  • או בדרך בה את רואים את המציאות

  • תארו סיטואציות דרך העיניים שלכם

  • ספרו על דברים שרגשו אתכם

  • או כאלו שעצבנו אתכם

  • או הצחיקו אתכם

  • ככל שתיתנו יותר מעצמכם, כך יוכלו להכיר אתכם יותר, כך הלקוחות שלכם יאהבו אותם יותר, ויתחברו אליכם יותר

  • עסקים לא עושים עם תוכנות – עסקים עושים עם אנשים.

לסיכום, הצעתי:

כתבו בגובה העיניים, תהיו אמיתים, צרו קשרים אישיים דרך הדיגיטל.

נכון זה עולם מקביל לחיים האמיתיים, אבל זה עולם שקורים בו לא פחות דברים אמיתיים.

אם יש לכם שאלות דברו איתי בצ׳אט בפייסבוק 

Categories: הבלוג

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *