זה כבר כמה שנים שחברות B2B מייצרות תוכן על מנת לקדם את העסק שלהן.

עכשיו גם חברות B2C גילו את הסוד, והבינו  את החשיבות של תוכן –  Content Marketing.

באוגוסט השנה נערך מחקר, על ידי : Content Marketing Institute CMI vn .      ושימו לב –כ- 77% מהחברות  (המשתתפות), השיבו כי חלק ניכר מאסטרטגית השיווק שלהן הואתוכן!

ואולם, לאור העובדה שמספר החברות והעסקים ש”גילו” את התוכן כאמצעי שיווק, גדל, וגדל, כך גם התוכן הפך להיות ממוחזר:

הוא לא באמת נותן ערך אמיתי לצופה / גולש, הוא לא באמת מחדש שום דבר, וזה בסופו של דבר הופך להיות עוד פרסומת רגילה ומניפולטיבית.

אז מה עושים עם המידע הזה?

1. מחקר מתחרים

בדקו באלו אסטרטגיות תוכן בחרו המתחרים שלכם, מה הם אפיקי השיווק שלהם, איך הם עושים את זה, מה הם עולמות התוכן שהם בחרו, באלו מדיות הם מפרסמים.

הסתכלו גם על דוגמאות מעולם, אולי תוכלו ללמוד משם דברים על אסטרטגיית התוכן של העסק שלכם.

2. סקירת מדיה

 

אחרי שבחרת עולם תוכן, המבוסס על מחקר מתחרים והשוואת לעולם, בדקו מהם התכנים שעולם התוכן הזה מציף באמצעותם את הרשת: בלוגים, אתרים, פורטלים, סרטוני וידיאו.

כדאי לבדוק איך מטפלים בעולם התוכן הזה גם בעולם, לפעמים בשלב זה תגלו כי עולם התוכן הזה כבר רווי, ואין לכם שום דבר לחדש בו.

3. לחדש בכל זאת

במידה ומצאת כי עולם התוכן שבחרתם רווי ודובר בו רבות, נסו למצוא נקודת מבט חדשהעל אותו עולם תוכן.

או נסו להציג את התוכן המוכר, במדיה חדשה.

הרבה פעמים תוכן מוכר מוצג בצורה מאוד רדודה ברשת, יכול להיות שהחידוש שלכם יהיה דווקא לתת לו עומק.

היתרונות של עולם תוכן מוכר הם ברורים, אתם הולכים להתעסק בנושא שמעניין הרבה אנשים (לא סתם הוא פופולארי ברשת).

4. דוגמאות

דוגמא מצוינת לטיפול בעולם תוכן מוכר, היא – We The Economy

הבמאי רמין בהראני (Man Push Cart) והמפיק ג׳יימס שיימוס (המנכ״ל לשעבר של ״פוקוס פיצ׳רס״) יצרו ביחד 20 סרטים קצרים שמנסים לתרגם מושגים סבוכים בכלכלה לכמה דקות מבדרות ומחכימות.

מדובר ב-  20 שאלות מהותיות לגבי הכלכלה האמריקנית דרך קומדיה, אנימציה, מוסיקה, ריקוד, סרט תיעודי.

זה אומנם לא פרוייקט שיש גוף כלכלי שעומד מאחוריו, אך אפשר בהחלט ללמוד איך מייצרים תוכן מקורי בנושא כל כך שחוק – באמצעות דרך הצגה חדשה ומעמיקה עם הרבה הומור (גם כשהנושאים עצמם יכולים להיתפס כמשעממים עד מאוד).

https://www.youtube.com/user/WeTheEconomy/videos?view=0&flow=grid&sort=p

זה אחד מהסרטונים

במידה וגילתם שעולם התוכן שבחרתם אינו מטופל כלל ברשת, 2 אופציות אפשריות:

או  שיש פה הזדמנות עסקית-תוכנית מצוינת,

או שזה עולם תוכן שלא מעניין אף אחד.

על מנת לדעת אם זה מעניין או לא, בדקו תוכן משלים, או דומה, ואם הוא כן מקבל חשיפה רצינית ברשת?

בדוגמא שלפניכם, ג’נרל מילס מקדם דגני צ’יריוס:

הקמפיין נסוב סביב “איך להיות אבא” והוא מסופר על ידי גיבור אבהי, שעוסק באופן מלא בחייהם של ילדיו.

הפרויקט מציע גם אתר  http://peanutbuttercheerios.tumblr.com הכולל תמונות, קטעי וידאו ועצות לאבות.

זו הפרסומת לפרויקט 

כלומר יש פה עולם תוכן יחסית חדש (אבות) שלא מוצה ברשת,

אך עם זאת העולם המקביל שלו (אמהות), הוא אחד מעולמות התוכן הכי מדוברים ביותר ברשת (כך שההימור פה לא גדול מידי).

לסיכום

שיווק ופרסום דרך עולמות תוכן זו אכן הדרך הטובה ביותר לעביר את המסרים של החברה שלכם לעולם, להפוך להיות אוטוריטה בתחום שלכם, וליצור קהילה סביב המסרים והמוצרים שלכם.

אך כמו בכל דבר בחיים – כדאי לעשות את זה חכם ומדויק.

Categories: הבלוג

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *