כמו כל ביטוי חדש, גם “שיווק כן” נשמע כמו משהו לא לגמרי מפוענח, לא לגמרי מפוצח, אבל כשאנחנו בוחנים אותו ומנסים לפרק אותו – מתגלה תמונה מאוד בהירה. למעשה, אנחנו מגלים כלים בסיסיים שמוכרים לנו היטב וניתנים לרכישה וביצוע באמצעים פשוטים יחסית. החכמה היא לבנות אסטרטגיה שיווקית המשלבת אותם בעבודה חכמה, ללא זיוף, והתמקדות במטרה.

כדי להבהיר עד כמה זה פשוט, הנה שלוש הרגליים שעליהן עומדת השיטה:

סיפור אישי

רגש, רגש, רגש. יש לנו דרך אחת מרכזית כדי שיזכרו את המסר וכדי שהוא ייקלט בקלות בקרב קהלי היעד שלנו. נסו לחשוב על הפרסומות והמסרים שהתקבעו לכם בזיכרון: בדרך כלל תמצאו שם את הפרסומת שריגשה אתכם, את סרטון היוטיוב שהצחיק או הפתיע אתכם, את שלט החוצות שגירה את הסקרנות שלכם, ועוד.

אז נכון, אנחנו לא ממציאים כאן את הגלגל, אבל אנחנו נמנעים מלעשות מניפולציות רגשיות שאין מאחוריהן הרבה תוכן ואמת. זיוף מתגלה מהר מאוד, וכשהמסר לא אמיתי – הבלוף יצוף, זו רק שאלה של זמן. לכן, אנחנו מתמקדים בסיפור האישי. מיהם בעלי העסק, מהם הכוחות המניעים אותם? מהיכן מקור ההשראה האישי של העובדים בעסק או בארגון? האם למשל יש כאן חלםום ילדות או חזון שהתפתח במשך שנים ויצא לפועל? האם יש מאחורי העשייה העסקית אינטראקציה בין שותפים או בני זוג? סיפור מיוחד שמחבר את בעלי העסק זה לזה? ספרו את האמת, נסו לגעת באמצעותה באנשים – זה פשוט, וזה עובד.

אסטרטגיה שיווקית - זה פשוט עובד

תוכן, ערך, מומחיות

כל עסק – גדול, בינוני, או קטן – כולל מאגר ידע עשיר ותוכן מקצועי אינסופי בתחום הפעילות שלו ובתחומים נוספים המשיקים לו. אם המידע כבר כאן – מדוע לא לעשות בו שימוש? תנו ערך אמיתי ללקוחות שלכם.

הפיצו את הידע שלכם ללקוחות וללקוחות פוטנציאליים, מצאו את הדרכים ליצור איתם שיחה כשהידע והמומחיות שלכם מניעים את המהלך. ברשתות חברתיות זה קל ואפשרי היום יותר מתמיד.

כשאנחנו מדברים על תוכן וידע – אין מדובר על סודות מסחריים, אלא על שיחה שתמצב אתכם כמומחים בתחומכם, כאוטוריטה שבעת הצורך – היא המקום הראשון והיחיד שאליו פונים. מדובר במהלך שחייב להיות שיטתי, גם אם לא קוצרים את פירותיו באופן מיידי.

אמירה חברתית

דרך נוספת שבלבה אסטרטגיה שיווקית של כנות היא באמצעות אמירה חברתית כלל-אנושית, שמקדמת ערכים הנוגעים לכל אחד מאיתנו. בתחום זה, החלטנו להציג דוגמא מהתקופה האחרונה – מהלך פרסומי מדהים של “אולווייז”. במקום שנסביר אותו – צפו בסרטון:

אז מה היה לנו כאן? מסתבר ש”אולווייז” מטיחים לנו ישר בפנים משהו שכולנו מכירים מקרוב, אבל נדמה שמעולם לא עלה לדיון ציבורי: הפער התפישתי שהולך ונבנה – בגיל צעיר יחסית – ומקבע את דמות האישה בצורה מאוד מסוימת.

התוצאה: דיון ער ברשתות חברתיות ובמדיה המסורתית, שיתופים וצפיות של המסר במספרים גדולים מאוד, ויצירת מודעות למותג ולערכים שהוא מקדם.

Categories: הבלוג

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *