מה זה בדיוק “מקצועי”? מה נתפס בעיני החברה היום כ”איכותי”? כ”אמין”? כ”בעל ערך”?

בעבר, כשאנשים היו רוצים למתג את עצמם כ”מקצועיים” בתחום מסוים, הדרך שלהם הייתה ברורה: הפגנת והחצנת ערכי עבודה – הם היו מנפנפים בתואר ובניסיון המקצועי שלהם, מתלבשים באלגנטיות מעונבת, משדרים שהעבודה אצלם היא מעל הכל, ואת החיים האישיים? מצניעים כמה שיותר.

 

אבל היום הדברים מתנהלים אחרת. בעידן דיגיטלי של רשתות חברתיות ועדכונים און ליין, קשה מאד להצניע את העובדה שיש לנו חיים פרטיים. אם אנחנו לא מתייגים את עצמנו בחופשה או ביציאה לסרט בערב – החברים שלנו כבר ידאגו לעשות את זה. האישי חשוף הרבה יותר. יתרה מכך, בעלי העסקים כיום מבינים שקהל הלקוחות שלהם מעוניין וזקוק להצצה לחיים האישיים של בעלי התפקידים בחברה. יש רצון להיות קרובים יותר (גם אם זה “רק” בפייסבוק) לאנשים שאנחנו מתקשרים איתם במישורים עסקיים ומנוכרים לכאורה.

למעשה כיום, משמעות המונח “מקצועי” השתנתה. בזמן העבודה אנחנו עדיין רוצים לראות את בעל התפקיד אוחז בתארים ותעודות וחנוט בחליפה, אבל באותה מידה אנחנו גם רוצים לדעת שיש לו חיים אחרי העבודה: לדעת אם יש לו משפחה, מה הוא אוהב לעשות, מה הביא אותו לתפקיד שכזה? מעניינים אותנו הרגעים המשמעותיים בחייו, וגם הקטנים, איך הוא נראה בטי-שירט ואיך נראית הזוגיות שלו.

אין מה לעשות – אנחנו אנושיים, מתעניינים בחיים של אחרים, וככל שנודה בכך מוקדם יותר, כך נדע לעבוד עם הכלי הזה לטובתנו. הכל תלוי בגיבוש אסטרטגיה שיווקית שעושה שימוש מושכל בפן האישי.

לסיכום, כשאומרים היום “מקצועי”, מתכוונים לתמהיל, בין הפרסונה של התפקיד שלך לאדם שאתה, והשילוב הנכון בין שניהם יוביל למיתוג הנכון ביותר.

בשנים האחרונות אנו יכולים לראות ביטוי אישי הולך וגדל, בעולם הניהול: החל מבלוגים אישיים של מנכ”לים גדולים המנהלים חברות ענק, דרך חשבונות טוויטר המצייצים דעות אישיות ועמדות פוליטיות, תמונות אינסטגרם מהחופשה העסקית והאישית, תמונות של ילדים מחופשים בעמוד הפרטי בפייסבוק, ריאיונות אישיים בוידאו, ועוד. אל תטעו – זה לא בטעות, אלא חלק ממהלכים מגובשים של אסטרטגיה שיווקית.

ומהי המסקנה שלי מכל התובנות הללו? אל תתביישו, שלבו באופן חכם ומושכל את הפן האישי שלכם, בסרטונים, בפייסבוק, בטוויטר, אפשרו לקהל הצצה לתחביבים שלכם, לאיך שאתם מחוץ למשרד, מחוץ לחיים המקצועיים. שילוב נכון בין הפרטי לעסקי יקרב את הלקוחות אליכם בהיבטים רגשיים, וגם יסייע בהעברת מסר של ביטחון במקצוענות שלכם.

אספתי כמה דוגמאות עבורכם לשילוב בין האישי למקצועי:

כאן נראה אתר של משרד עורכי דין גדול בארה״ב, שבחר להציג את העובדים בצוותים השונים, בבגדי יומיום, בצילום נינוח וטבעי בסביבה האישית לכאורה. אין עניבות, אין חליפות, אין משרד עמוס בספרים ומחופה בעץ כבד. כך הם מציגים ללקוח את הצד האחר, האישי, של מי שעתיד לטפל בענייניו:

 אסטרטגיה שיווקית של קירבה

כאן תמצאו את רשימת חשבונות הטוויטר של המנכ”לים הגדולים (CEOs that Tweet) כגון ביל גייטס וסטיב קייס. שווה לעקוב אחרי כמה מהם ולראות שילוב נכון בין האישי למקצועי.

Categories: הבלוג

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *