אנחנו מחפשים מידע כל הזמן: טלפון של מסעדה, שעת השידור של משחקים במונדיאל, מתי בדיוק החוגים של הילדים ומסיבות הסיום בבי”ס, זמני כניסת השבת, מקום טוב וזול לטוס אליו עם המשפחה בקיץ, ועוד ועוד.

איפה אתם מחפשים את המידע? התשובה “גוגל”, כבר כל כך מובנת מאליה, שאנחנו לא שמים לב שגם בתחום הזה יש שינויים בלתי פוסקים, ומנוע החיפוש המפלצתי הוא כבר מזמן לא השליט היחיד. כדאי להתאים לתחום החיפוש אסטרטגיה שיווקית שתשרת היטב את העסק שלכם.

בואו ננסה לחשוב לרגע מהיכן אתם שואבים מידע למשל על המלצה לצימר או למסעדה? איך תוכלו לחפש ולמצוא עוזר/ת לעבודות הבית? מהי הדרך הטובה ביותר למצוא אדריכלית נוף שתארגן לכם מחדש את הגינה? האם מישמופיע בראש רשימת החיפושים בגוגל הוא באמת האדם המתאים עבורכם, או שאתם בכלל מוותרים מראש את הנסיון למצוא אותו בגוגל?

יותר ויותר אנשים מבינים שגוגל הוא לא חזות הכל, והתשובות שהוא מספק כשאתם מחפשים אינסטלטור יכולות לתת לכם (במקרה הטוב) את מי שמצטיין בקידום בגוגל, ולא בהכרח בפתיחת הסתימה בשרותים. בעלי עסקים, יש שכבה הולכת וגדלה של לקוחות מחפשים שרוצים לקבל מידע בדוק ומבוסס על “חכמת ההמונים” שלהם, כלומר – ברשתות החברתיות. מי שמגבש אסטרטגיה שיווקית לעסק שלו חייב לקחת זאת בחשבון.

כדי לא לדבר סתם באוויר – העמדנו את הסוגיה במבחן המציאות. עשינו את זה בפייסבוק, כמובן:

אסטרטגיה שיווקית גם בפייסבוק

עוד דוגמא שבה נתקלנו השבוע היא של חבר שחיפש תוכנה חינמית ליצירת סרטונים. החבר יודע לחפש בגוגל, וחיפוש פשוט יעלה אינספור תוצאות. הוא בחר לפנות לקהל החברים שלו, מתוך ידיעה שיוכל לסמוך על עצות אישיות שלהם מתוך היכרותם עם תוכנה ככזו או אחרת.

אסטרטגיה שיווקית הכרחית בחיפושים

ואכן, הפתרון המבוקש לא איחר להגיע:

אסטרטגיה שיווקית

פייסבוק ורשתות אחרות מאפשרות לנו להתייעץ עם החברים, ולקבל תובנות והמלצות ממי שכבר בדקו וניסו. אנחנו כמובן יכולים לסנן את התשובות מתוך היכרותנו עם האנשים ברשימת החברים. אנחנו יכולים להעריך את מידת ההבנה והנסיון שלהם בנושא, את מידת הקרבה והאכפתיות כלפינו, וגם לשאול שאלות-המשך במידת הצורך.

למה אנחנו מציינים את כל זה? מכיוון שבסופו של דבר, כמה שלא תשקיעו בפרסום או בנוכחות בפייסבוק – יש לכם ברשת הזו “סוכנים” שיכולים לקדם אתכם, אם רק תבנו אסטרטגיה שיווקית שלוקחת בחשבון גם את השכבה החשובה הזו. החכמה היא לתקשר איתם, להעניק להם שרות מעולה, ולהפוך אותם לשגרירים שלכם כבעלי העסק ברשת.

ה”סוכנים” שלכם נמצאים גם בלא מעט קבוצות בפייסבוק, וכדאי שגם אתם תהיו שם: שתפו, ספרו על עצמכם, תרגשו, תצחיקו, ותנו בעיקר מידע שימושי. פוסטים פרסומיים בלבד גורמים לאנשים להיות “עיוורים” למסרים שלכם תוך זמן מאוד קצר. בנוסף, אולי כדאי לשכלל את האסטרטגיה השיווקית ולהקים קבוצה בעצמכם, כזו שתאפשר לכם לבנות קהילה סביב השרות או התחום שבו אתם פעילים.

תקשורת טובה ורציפה עם ה”סוכנים” שלכם ברשת משמעותה להעניק להם שרות יוצא מן הכלל, ולדאוג שיהיו לקוחות מרוצים, גם אם הפעם האחרונה שנכנסו אליכם לחנות או קיבלו מכם שרות הייתה לפני שנה. תנו להם מידע, העניקו להם תובנות מקצועיות שימושיות, שמרו איתם על קשר רציף, כי ביום שבו החברים שלהם יזדקקו לשרות שלכם – זה ישתלם ובגדול.

Categories: הבלוג

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *